آزمایشــــگاه نمونه آزمای ماد

تلفن : 44200094 - 021

جستجو

انواع الکل

تعیین نوع الکل

بسته به اینکه الکل ها دارای گروه های هیدروکسیل هستند یا خیر، تفاوت هایی بین الکل ها وجود دارد. همچنین الکل ها از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی بر اساس محل قرارگیری گروه هیدروکسیل متفاوت هستند.

تعیین نوع الکل می تواند با استفاده از خواص مختلف انواع الکل ها صورت پذیرد. روش های مختلف آنالیز دقیق، مانند تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) ، کروماتوگرافی گازی (GC) و کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سایر آزمون های کیفی و شیمیایی نیز می توانند کمک کننده باشند.

موارد مصرف الکل

الکل ها  در صنعت استفاده های فراوانی دارند.

استفاده از انواع  الکل در صنعت دارویی و خوراکی، بهداشتی، کشاورزی، عطرسازی و پزشکی و …

شناسایی الکل

محلول های ضد یخ از مخلوط کردن اتیلن گلیکول با آب حاصل می شوند.

نوشیدنی های الکلی که حاوی 30 تا 40 درصد حجمی اتانول هستند.

اتانول به عنوان مهترین ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار  می گیرد.

موتورهای احتراق داخلی از الکل هایی مانند متانول برای سوخت استفاده می کنند.

تعیین نوع الکل از اهمیت بسزایی برخوردار است. به خصوص در صنعت مواد غذایی. متانول به شدت سمی است. و به صورت خوراکی، تنفسی و جذبی می تواند وارد بدن شود. ومشکلات زیادی برای بدن به وجود آورد. از موارد ساده چون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع گرفته تا کوری و مرگ.

آزمون های شناسایی نوع و میزان الکل ها

از دقیق ترین و مطمئن ترین روش های تعیین نوع الکل، دستگاه های کروماتوگرافی گازی (GC) و کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)هستند. که می توانند ماهیت و میزان الکل به صورت درصد را نیز مشخص کنند.

آزمایشگاه نمونه آزمای ماد، بررسی نوع و میزان الکل درمواد را با بالاترین کیفیت و دقیق ترین نتایج انجام می دهد. برای ثبت درخواست به لینک ثبت درخواست آزمون مراجعه کرده یا با پذیرش آزمایشگاه به شماره 021- 44200094 تماس حاصل فرمایید.

تعیین نوع الکل

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *