آزمایشــــگاه نمونه آزمای ماد

تلفن : 44200094 - 021

جستجو

برای صدور نهایی یک کالا به خارج از کشور، لازم است تا اسناد و مدارک مختلفی تهیه و تنظیم شود. این اسناد به شرح زیر می باشند:

کارت بازرگانی:

مهم ترین مدرک مورد نیاز برای صادرات کالا، “کارت بازرگانی” است. تولید کنندگان و تاجران به واسطه این کار می توانند به طور مجاز، در حوزه ی تجارت بین المللی فعالیت کنند. این کارت می تواند به اشخاص حقوقی و یا حقیقی تعلق بگیرد و مدت اعتبار آن پس از صدور، حداکثر تا یک سال می باشد. برای دریافت این کارت لازم است تا به وب سایت رسمی اتاق بازرگانی کشور مراجعه کرد.

مجوز صدور کالا:

اگر وزارت بازرگانی کشور برای صدور کالا، موافقت کلی را اعلام نکرده باشد، دریافت مجوز صدور ضروری است.

گواهی استاندارد:

بخش زیادی از کالا ها، مشمول قانون اجباری استاندارد صادراتی می باشند. در صورتی که کالای مورد نظر، جزو این اقلام باشد، دریافت گواهی استاندارد برای صادرات الزامی است.

لیست صورت عدل بندی:

در شرایطی که محتوای بسته های کالایی گوناگون باشند، تهیه ی لیست عدل بندی و ارائه ی آن به سازمان گمرک، ضروری و لازم است.

گواهی بهداشت و قرنطینه:

این گواهی به صادرات اقلام دامی و نباتی اختصاص دارد و در هر کشوری، حداقل یک سازمان معتبر برای صدور و بررسی آن وجود دارد. بنا بر اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور، ارائه ی این گواهی برای ورود و یا خروج هر گونه دام زنده یا فراورده های آن، و همچنین انوام سموم دامپزشکی و مواد ضد عفونی کننده، واسکن ها و انواع دارو های بیولوژیکی، الزامی است.

گواهی انرژی اتمی:

رائه ی این گواهی نیز در شرایطی الزامی است که کالای مورد نظر شامل مواد غذایی و یا پس مانده های فلزی باشد.

شناسنامه ی فرش:

در صورتی که کالای مورد نظر برای خروج از کشور، فرش دستباف باشد، نیاز است تا سندی به عنوان شناسنامه ی فرش به سازمان گمرک، ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *